• SLUŽBA NUJNE MEDICINSKE POMOČI – NMP

    Služba NMP je zagotovljena v zdravstvenih domovih posameznih občin (ZD Izola,
    ZD Koper in ZD Piran) od ponedeljka do petka od 7:00 do 20:00. Ponoči in ob dela
    prostih dnevih kadar so zdravstveni domovi zaprti izvajamo NMP v sklopu CUS
    (Centralne Urgentne Službe) v pritličju Splošne Bolnišnice Izola.

  • CENTRALNA URGENTNA SLUŽBA – CUS

    CUS je organizirana oblika službe nujne medicinske pomoči (NMP), ki deluje v
    času dežurstva, ko so vsi trije zdravstveni domovi na Obali zaprti. CUS deluje v
    nočnem času med 20:00 in 07:00 ter ob sobotah, nedeljah in praznikih. CUS je
    namenjena zagotavljanju NMP:
    osebi, ki ne kaže znakov življenja, je v nezavesti oz. se ne odziva ali težko diha,
    osebi, ki je zaradi bolezni ali poškodbe neposredno življenjsko ogrožena,
    osebi pri kateri bi zaradi nenadnega poslabšanja bolezni lahko v kratkem
    času prišlo do življenjske ogroženosti
    ,
    ter ob večjih nesrečah in katastrofah.
    V času dežurstva se CUS izvaja:
    v ambulanti nujne medicinske pomoči v Splošni Bolnišnici Izola,
    na terenu in na domu
    z izvozom ekipe NMP v primeru nujnega stanja.
    CUS se nahaja:
    v pritličju Splošne Bolnišnice Izola, na koncu hodnika B,
    ponoči ob delavnikih (od 20:00 do 7:00) in
    ob dela prostih dnevih (sobota, nedelja in prazniki 24 ur/dan)
    Pediater na CUS se nahaja:
    v pritličju Splošne Bolnišnice Izola, na začetku hodnika B samo ob dela prostih
    dnevih (sob., ned. in prazniki) od 8:00 do 18:00. V preostalem času bodo
    nujni pediatrični primeri obravnavani v splošni ambulanti CUS.

     

  • Telefonske številke zdravstvenih domov

    Zdravstveni dom  IZOLA: 05 6635 000
    Zdravstveni dom KOPER: 05 6647 100
    Zdravstveni dom PIRAN: 05 6773 320

  • Stanja, ki ne sodijo med nujna in življensko ogrožujoča

    Prehladna in gripozna obolenja.
    Povišana tel. temperatura, ki traja manj kot 3-5 dni, ob tem pacient ni prizadet.
    Bolečina v ušesih brez visoke tel. temperature in brez izcedka iz sluhovoda.
    Bolečina v žrelu brez visoke tel. temperature, brez težkega dihanja ali prizadetosti.
    Blago pordele oči brez motenj vida zaradi izpostavljenosti soncu, vetru.
    Bolečine v mišicah in sklepih, brez povišane tel. temperature in oslabelosti.
    Bolečine v križu brez povišane tel. temperature, občutka pekočega / pogostega
    uriniranja ali omrtvelosti in občutka zbadanja oz. oslabelosti spodnjih okončin.
    Izolirane bolečine vratnih in ramenskih mišic zaradi prepiha, fizičnega napora,
    napačne drže telesa ter ležanja, ki se ob premikanju glave / vratu / ramena
    poostrijo in so občutljive.
    Odstranjevanje klopa in izpiranje ušesa (sluhovoda).
    Predpis postkoitalne kontracepcije in cepljenje.
    Stare poškodbe brez zapletov.
    Blage udarnine in rane, ki ne segajo globlje od podkožja.
    Piki žuželk in komarjev z blago lokalno kožno reakcijo in oteklino.
    Zaraščen noht, glivična okužba stopal in obnohtja, žulji, otiščanci in podobno.

  • NMP in dežurna ambulanta CUS nista namenjeni

    Predpisovanju zdravil, ki jih redno jemljete
    Izdaji napotnic za naročene preglede

    Ob vseh opisanih nenujnih stanjih se je treba obrniti na osebnega zdravnika
    ali zdravnika, ki ga nadomešča. Osebni zdravnik vas najbolje pozna, ima vpogled v
    vašo zdrav. dokumentacijo in pristojnosti, da vas zdravi in usmerja pri zdravljenju.
    Glede na navedeno Vas vljudno prosimo, da
    NMP in CUS ne obremenjujete po
    nepotrebnem in tako omogočite hudo obolelim in poškodovanim, da so hitro in
    kvalitetno oskrbljeni. S pozitivnim prizadevanjem boste na ta način tudi vi izkazali
    solidarnost do bolj nujnih in hudo prizadetih pacientov. Le z vašim sodelovanjem bo
    zdravstvena obravnava uspešnejša, strokovnejša in hitrejša.

  • Kaj če ne vem ali je moje stanje nujno?

    Če ste negotovi glede prihoda v dežurno ambulanto ali ste negotovi glede potrebe
    po nujnem obisku zdravnika na terenu / doma, se lahko predhodno posvetujete z
    urgentnim oz. dežurnim zdravnikom na tel. številko vašega zdravstvenega doma.

  • In, če vseeno želim pregled v ambulanti NMP oz. pregled v CUS?

    Če zahtevate pregled v NMP vašega zdravstvenega doma ob delavnikih podnevi oz.
    v dežurni ambulanti CUS v času dežurstva, ali hišni obisk za zdravstveno stanje, za
    katerega zdravnik presodi, da ni bilo življenjsko ogrožajoče in ni bilo potrebno
    nujno zdravljenje, se taka storitev zavede kot
    samoplačniška. Tudi zdravila, ki
    vam jih nujni in dežurni zdravnik v takem primeru predpiše, se izdajajo na beli
    recept in
    jih plačate sami. V primeru nujnega stanja, storitve niso plačljive!

  • Kdaj je potrebno storitev plačati ali doplačati?

    Na podlagi Pravil ZZZS ste za zdravstvene storitve dolžni plačati:
    Če v dežurni službi uveljavite storitve, ki niso nujne
    Če uveljavljate storitve, ki niso nujne pri zdravniku, ki ni vaš osebni zdravnik
    Če nimate urejeno zdravstveno zavarovanje

  • Otrok je zbolel. Ali je nujno?

    Spoštovani starši / skrbniki; večina obolenj pri otrocih poteka brez zapletov! Ni
    razloga, da bi neprizadetega otroka, samo zaradi vročine ali zaradi bolečin v ušesu
    ali v žrelu, sredi noči pripeljali do dežurnega zdravnika. Če otrok dobro prenaša
    blago povišano telesno temperaturo te ni potrebno zniževati. Do obiska pediatra
    naslednjega jutra lahko otroku pomagate s splošnimi ukrepi (uživanje tekočine in
    večkratno hlajenje z mlačnimi obkladki). Uporabite lahko tudi zdravila za znižanje
    povišane telesne temperature in protibolečinska zdravila na podlagi Paracetamola v
    obliki sirupa ali svečk, ki so na voljo brez recepta.
    Dežurno ambulanto CUS obiščemo kadar je otrok hudo bolan, prizadet oz. kaže
    znake, ki bi lahko v kratkem času privedle do poslabšanja. Ti znaki so
    najpogosteje:
    motnje zavesti ali neutolažljiv jok,
    visoka vročina, ki jo ne moremo znižati z zgoraj opisanimi splošnimi ukrepi,
    pogosto bruhanje in pogosto odvajanje tekočega blata ob nezadostnem uživanju
    tekočin, otrok posledično manj lula, koža
    pa postane bleda ali sivkasta,
    težko diha / hrope / piska,
    toži za močnimi bolečinami v trebuhu in mu je slabo / bruha in ima povišano
    telesno temperaturo,
    hude alergične reakcije z motnjami zavesti in težkim dihanjem,
    posebej bodimo pozorni kadar so redko istočasno prisotni naslednji znaki: motnje
    zavesti / vročina / glavobol / bruhanje / trd vrat / vijolični izpuščaji, ki spominjajo na
    manjše modrice in ob dotiku ne izginejo.
    Posebna skupina so dojenčki. Pomembno je prepoznati resne znake obolenja, kot so:
    neutolažljiv jok; dalj časa visoko povišana telesna temperatura, ki jo ne uspemo znižati,
    ob tem zavrača tekočine; mlahav, odsoten in neodziven pogled, koža pa bleda in
    marmorirana; in kadar je prisotno hitro in težko dihanje, piskanje in hropenje.
    Če niste prepričani ali rabite posvet pokličite izbranega pediatra. V času dežurstva
    pokličite dežurnega zdravnika in prihranite otroku nepotrebno čakanje v polni čakalnici.
    Zdravnika bodo zanimali osnovni podatki: starost, teža, zdravila, ki jih jemlje, katere
    otroške bolezni je že prebolel, ali je redno cepljen in kdaj je nazadnje obiskal zdravnika.
    Na podlagi posveta se bomo skupaj odločili ali bo potrebno pripeljati otroka na pregled.

  • Kaj pa, če rabim samo antibiotik?

    Najbolj pogosti povzročitelji prehlada, nahoda, gripe, vnetja žrela in vnetja ušes
    so virusi, težave pa v nekaj dnevih praktično same izzvenijo. Na začetku
    zdravljenja teh običajnih obolenj praviloma NE IZDAJAMO ANTIBIOTIKOV V
    DEŽURNI AMBULANTI. Lahko si pa sami pomagate z rednim jemanjem zdravil:
    proti povišani telesni temperaturi, za lajšanje glavobolov, proti bolečinam v žrelu,
    v ušesih, v mišicah in v sklepih; zelišča za grgranje in za inhaliranje ter sirupov
    za pomiritev kašlja oz. za izkašljevanje. Zagotovite si zadostno uživanje tekočin
    in nekajdnevni počitek. Kadar se po nekaj dnevih znaki obolenja ne izboljšujejo
    ali celo poslabšujejo pa se posvetujte z zdravnikom.

  • STAROSTNIKI IN KRONIČNI BOLNIKI

    Pri sebi imejte zmeraj celoten seznam in odmerek zdravil, ki redno jemljete
    zjutraj, opoldne, zvečer ter po potrebi. Navedite na kaj ste alergični. V primeru
    poslabšanja zdravstvenega stanja vam bo zdravnik tako najhitreje pomagal.

  • Počutim se slabo, zbolel/a sem. Kako naj se ravnam?

    Nekdo je življenjsko ogrožen Poklicati na 112
    Zdravstveno stanje se je
    nenadoma hudo poslabšalo
    Poklicati zdravstveni dom v občini bivanja.
    Ob zelo hudem poslabšanju ali ogrožajočem stanju
    (opisano spodaj) poklicati na
    112.
    Zboleli smo in nismo
    življenjsko ogroženi
    Obiskati osebnega zdravnika ali zdravnika, ki ga
    nadomešča v rednem delovnem času.
  • KDAJ IN KAKO POKLICATI NUJNO MEDICINSKO POMOČ 112?

    112 pokličemo kadar je ogroženo človeško življenje, torej:
    srčni zastoj in zastoj dihanja – oseba v globoki nezavesti, na klic se ne odziva, če jo
    nežno stresemo za ramena se ne premika,
    ne diha ali hrope / smrči, koža pomodrela,
    kratkotrajna (nekaj sekundna) in dolgotrajna (nekaj minutna) izguba zavesti
    (oseba je ležala v nezavesti in se je hitro uvedla ali v trenutku klica še leži v
    nezavesti vendar DIHA),
    motnje zavesti pri sladkornih bolnikih,
    dušenje (npr. zaradi tujka),
    oteženo nenadno poslabšanje dihanja pri znanih srčnih / pljučnih in kroničnih bolnikih,
    nenadne in neobičajne bolečine v prsih s težkim dihanjem in / ali potenjem,
    nenadne in neobičajne hude bolečine v trebuhu, s slabostjo in / ali bruhanjem,
    nenadno nastale motnje srčnega ritma – prepočasen, prehiter, nepravilen ritem,
    krči z motnjami zavesti,
    nenadno otežen govor, slabost ali ohromelost katerega koli dela telesa,
    hude poškodbe s krvavitvami nastale v prometnih, delovnih in ostalih nesrečah,
    neobičajne hude krvavitve iz katere koli naravne telesne odprtine,
    nosečnice z nenadnimi in neobičajnimi bolečinami v trebuhu s krvavitvijo,
    porod na terenu / doma,
    več dni visoka temperatura, ob tem je oseba omotična, oslabela, bleda in potna,
    nenaden hud glavobol z bruhanjem in z pridruženimi motnjami vida in zavesti,
    obsežne opekline večjih delov telesa,
    udar električnega toka ali strele,
    podhladitve, vročinski šok,
    utopitve,
    zastrupitve z zdravili, mamili, kemikalijami, plini,
    hude alergijske reakcije z oteženim dihanjem in motnjami zavesti,
    nenadne spremembe v vedenju, ki povzročajo nevarnost za pacienta in okolico.
    Ob klicu na 112 prosimo, da ustrezne podatke posredujete
    čim bolj zbrano in
    umirjeno. Seznanjeni morate biti z zdravstvenim problemom, zaradi katerega kličete,
    dobro poslušati vprašanja in navodila dispečerja. Vedno je potrebno počakati na
    zvezi, saj bomo morda za vas imeli dodatna vprašanja ali vam posredovali navodila
    za učinkovito ravnanje na kraju nesreče. Zanima nas predvsem:
    Kdo kliče? Kakšno pomoč potrebujete?
    Kaj se je zgodilo? Koliko je ponesrečencev in kdo so?
    Kje se je zgodilo? Kakšne so poškodbe?
    Kdaj se je zgodilo? – Kakšne so okoliščine na kraju nesreče?
    Po klicu ohranite prost telefon v primeru, da bi vas ekipa iz nujnega vozila
    ali dispečer želeli poklicati nazaj.